ALDEGUNDISKAPEL EN GEBEDSGROEP

Heilige Aldegundis, de patroonheilige van onze parochie, wordt aangeroepen als beschermheilige bij langdurige ziekten, waaronder de vreselijke ziekte kanker en sinds 2020 kunnen we daar ook corona aan toevoegen.

Na een lange voorbereidingstijd, waarin de plannen voor het realiseren van een Aldegundiskapel in onze parochiekerk goed werden doordacht, kon er uiteindelijk in het najaar van 2020 uitvoering worden gegeven aan het daadwerkelijk realiseren en inrichten van de Aldegundiskapel. Op zondag 31 januari 2021 werd de kapel officieel door Deken Varela ingezegend.

In de kapel kan een kaarsje worden aangestoken en is er ruimte voor een moment van bezinning en rust. Via de hoofdingang van de kerk is de kapel overdag dagelijks te bezoeken. Bidprentjes met het gebed van de H. Aldegundis en informatie over haar levensloop zijn in de kapel aanwezig.

Enkele vrijwilligers vormen een gebedsgroep en bidden voor de intenties die in het gebedenboek in de Aldegundiskapel zijn opgetekend. Ook in de H.Mis op de zondag wordt regelmatig voor de intenties van de Aldegundiskapel gebeden.

Jaarlijks wordt in het weekend rond haar sterfdag (30 januari) de naamsdag van de Heilige Aldegundis gevierd.

Iedereen die de Aldegundiskapel een warm hart toedraagt en de de kapel wil ondersteunen, kan een bijdrage overmaken op:

NL58 RABO 0131 0019 73 ten name van Parochie H. Aldegundis o.v.v. van ‘gift kapel’.

We danken allen die hebben bijgedragen aan de realisering van de kapel!

Namens de werkgroep,