InzegeningKapel28In 2011 bestond het kerkhof 100 jaar. In het kader hiervan is het zogenaamde lijkenhuisje, dat gebruikt werd als een soort opslagruimte, opgeknapt en ingericht als Mariakapel. De naam, Maria troosteres der bedroefden, past uitstekend bij deze plek. Bezoekers van het kerkhof kunnen hier even tot rust en bezinning komen.

Deze prachtige kapel kwam mede tot stand door donaties van inwoners en bedrijven uit Maasbree. Hiermee kon het dak worden vernieuwd en is er een tegelvloer gelegd. Ook is de buitenkant opnieuw gevoegd en is het nodige schilderwerk verricht. Veel vrijwilligers hebben hun handen uit de mouwen gestoken om het gebouwtje om te toveren tot een prachtige Mariakapel.

Het Mariabeeld is in 1949 gemaakt door Jeu Hendrikx. Het is gepolychromeerd door Twan Smets. Het altaar is gemaakt door Tjeu Haenen en heeft nog enige jaren als hoofdaltaar dienst gedaan in de kerk.

In de kapel hangen 2 wissellijsten waarin een stukje geschiedenis van Maasbree en het kerkhof wordt getoond. Deze kleine expositie zal van tijd tot tijd worden gewisseld.

Achter in de kapel ligt een intentieboek. Hierin kunnen bezoekers hun verdriet, vragen of zorgen neerleggen bij Maria. Ook kunt u hier een kaarsje aansteken. Als u wenst, kunt u bloemen (van begrafenis of crematie) in de kapel neerleggen.

De kapel is dagelijks geopend tussen zonsopkomst en zonsondergang.